miercuri, 30 iunie 2010

In placi


“Aerul era inchis si umed, ca pielea unui sarpe, norii stateau umflati si violeti, gata sa explodeze pe fetele noastre. Caldaramul scotea pe alocuri aburi. Parea ca o smoala incinsa sub un jet de apa invizibil.
Mi-am pus cardiganul pe mine, umed si greu, si imediat am simtit cum imi intra in nari mirosul lui de tesut artificial. Asa lipit, fiinta lui pluricelulala era ca a doua mea piele.”



II. Schizofrenia
Un grup de tulburari psihice, in care realitatea este interpretata in mod anormal. Halucinatii, delir, violenta, gandire dezorganizata, introvertire, miscari necontrolate... Desi aceste tulburari sunt complexe, persoanei in cauza incep sa-i lipseasca sentimentele umane, interesul, si motivatia. Aplatizarea psihologica e in fapt alienare mentala.
S. cuprinde forme variate, simptomele numeroase diferind la fiecare in parte. Evolutia bolii este determinata de extinderea ei la nivelul creierului.
Prima localizare a schizofreniei este in creierul mic, de aici si dereglarile in motricitate si perceptia gravitatiei (mers ingreunat, ameteli, miscari necontrolate, spasme musculare). De natura primara neurobiologica (genetica si intr-un final, psihologica), boala se extinde mai sus, spre lobii prefrontali, consumand incet, masa creierului, astfel ca, in aproximativ 5 ani, acesta ajunge sa cantareasca cu 15% mai putin decat initial declansarii bolii. Centrul gandirii odata atins, persoana isi pierde existenta umana in care a fost creat.
Remediile sunt doar de natura determinata, prin admnisitrare de antipsihotice (de parca Xanaxul e remodelator neurobiologic). Urmarile sunt ptr totdeauna, organul afectat fiind unul care nu se poate regenera.

http://en.wikipedia.org/wiki/Schizophrenia



“Mi-am desfacut tesutul in fasii, rupand cu unghiile incetul cu incetul pielea zdrentuita. Am ramas in final ca supus luminii si caldurii de neon, desenand prin pleoape, prezente anormale pentru dimensiunea aceasta”

Pentru ca violenta nu se invata pe strazi, ci in familie!
Most Evil: http://investigation.discovery.com/tv/most-evil/about/most-evil-about.html
L.E.: Schizofrenia este o boala care distruge simtul logicii (repetitie), astfel ca victima in cauza nu este in stare sa ia decizii importante si nu poate face diferenta intre moralitate si infractiune. De aici, orice fapta provocata cu natura negativa, nu este considerata ca fiind intentionata, si primeste oarecum clementa dp. persoanelor avizate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu