luni, 12 iulie 2010

Cinci gloante, unul ptr supervizor, unul ptr c_urva de la contabilitate, unul ptr ala care reincarca aparatele de cafea, unul ptr colega din stanga



si unul pentru...



Din putzul gandirii, am scos eu din mine, pe baza netului, niste informatii referitoare la depresia psihologica. Pai ok, nu e nimic in neregula cu tine, doar ca te bufneste plansul atunci cand ai crize de nervi adica tot timpul, te ingrasi si slabesti mai rau ca un obez dupa o deceptie alimentara, te imbraci in negru si gri si in general, inafara serviciului care-ti ocupa 98% din timp si gandire, te inchizi in camera si stai ascuns sub patura, cu sticla de vin in gura, sau, te uiti cu jind la cutitele si furculitele de plastic din bucatarie si ti-ai dori sa sfarsesti artistic in fata colegilor tai (eventual in mirarea acestora si cu lacrimutza aproape formata, in coltul ochiului stang). Te trezesti in fiecare dimineata gandindu-te ca iti urasti viata insa esti prea las sa faci ceva concret in privinta asta. Nu-i nimic, nu esti singurul care respira aerul celorlalti pe degeaba.

Hai sa bag si niste faze concrete, aka descriere constipata:

Depresia este de mai multe feluri, vizibila sau mascata. La randul lor, se pot imparti in usoare sau severe (cand intrii intr-un fel de coma dar esti inca viu, si privesti un punct de pe tavan, desi ala din fata ta face scheme de balerin neinteles; degeaba, you’re as good as dead)

Continuand cu acelasi farmec personal, depresia este si genetica. Daca mamal tau sau taica-ta au avut episoade de internare la 9, ai sanse 30% sa faci si tu. Dar nah, e ca o ruleta, e ca si cand ti-as spune eu acum: “bai tu nu o sa faci niciodata hepatita”!

Cauzele sunt diverse, ia bagati un ochi aici, ca d-aia s-a inventat internetul si blogul, ca sa am eu de ce sa fiu lenesa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Depression_(mood)

Depresia mascata in schimb e cam parsiva, pentru ca este ascunsa in sistemul somatic, si are ca baza de declansare o disfunctionalitate pur fizica; lipsa fierului (anemia) conduce la stari de oboseala si surmenare fizica (si implicit psihica), lipsa cromului sau a magenziului etc etc etc, nu puneti va rog gura pe toate prostiile. Fiind foarte greu de diagnosticat, nenea generalistul te trimite la nenea neurolog, care la randul lui te trimite la nenea psiholog care te arunca la nenea psihiatru, libidinos si cam pedo asa, dupa aspect. Ala se uita pe analize, te mai pune sa mai faci si altele, si dupa ce iti scormoneste prin cap, concluzioneaza ca esti doar o femeie psihotica, ceva obisnuit, ca toate femeile au dureri de cap si de spate, si ca toate suntem intr-un PMS continuu, 31 de zile pe luna. Gen. Si daca in timp ce turuie el aiurea despre rutina si deprimarea de zi cu zi, bullshituri psihologice, il intrebi senin cat e ceasul, o sa observi o mirare, cum ca beleste, ma scuzi, ochii.
Zic si eu. E doar o parere, nu?

http://en.wikipedia.org/wiki/Depression_(differential_diagnoses)


In cazurile nefericite, depresia severa seamana unui AVC. Cazi intr-un nani nani adanc, si cand te trezesti, iti dai seama ca nu mai stii sa mergi sau sa vorbesti.
(acum te cred si eu ca am amintirile blocate de la 2 la 10 ani; bine drq ca am fost in stare sa-mi recunosc familia).
And you return to an early childhood.

http://www.depressionforums.org/forums/Atypical-Depression-t40240.html



Pentru copii din voi, care au trecut totusi stadiul de sugaci, niste desene emo, evil, deprima(n)te, ale carui fan fidel le sunt. Am zis.

http://www.ponandzi.com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu